CURS: Riscurile dependenţei copiilor de noile tehnologii „inteligente” și de media electronică

Copiii și tehnologia
Deși trăim în era informației și copiii sunt de mici crescuți cu cele mai avansate tehnologii, cu cele mai performate mijloace, întreaga societate pare să remarce o depreciere a profesionalismului de la o generație la alta, o diversificare și o accentuare a problematicii și patologiei psihicului uman, lipsa acută de motivație pentru a investi efort într-un proiect de durată, diminuarea stimei de sine, a echilibrului și autocontrolului.

Pare greu credibil, dar toate acete efecte se datorează faptului că părinții, oricât și-ar dori, nu reușesc să-și adapteze abordarea educativă la schimbările unei societăți dinamice. De exemplu, un părinte care nu a crescut cu smartphone-ul în mână nu știe cum să gestioneze interacțiunea copilului cu acesta. Efectele sunt paradoxale: dispozitivele „smart” folosite de la vârstă fragedă fac copiii „not so smart”.

La ce vârstă putem să le oferim copiilor posibilitatea de a accesa mijloace multimedia? Și câte ore pe zi?

Astfel, părinții au și ei nevoie, la rândul lor, de educatori care să selecteze pentru ei și să le prezinte într-o formă accesibilă și atractivă informații de ultimă oră și să le răspundă la întrebările de mai sus și la multe altele.

Află:

...în ce fel se schimbă structura creierului, funcționarea organismului, procesele psihice, atunci când filmul ia locul cărții

...de ce se îmbolnăvesc cei care petrec multe ore cu jocuri pe calculator

...mediul virtual și depresie